سودا طلایی شمال تولید کننده و تصفیه کننده انواع روغن آفتابگردان، سویا، کلزا، ذرت، سرخ کردنی بدون پالم و روغن نیمه جامد

شرکت سودا طلایی شمال در سال ۱۳۹۵ تاسیس و از سال ۱۳۹۷ به بهره داری رسیده است. این واحد مجهز به آخرین تکنولوژی استخراج و تصفیه روغنهای خوراکی با تجهیزات و دستگاههای اروپایی بوده و تمامی الزامات استانداردهای بین المللی مربوط به روغنهای خوراکی را برآورد می نماید.

 

 

 
واحد خنثی:

دراین واحد روغن خام ورودی تحت دمای معین برای هرنوع روغن ، با اسید فسفریک و سپس با یک قلیا که عمدتا سود کاستیک است ، طی زمان معین واکنش داده و سپس با آب نرم شستشو داده می شود که طی این فرآیند اسیدهای چرب ، فسفاتیدها ، برخی از رنگدانه ها ، صمغ و یکسری ترکیبات جزیی تر مانند هیدروکربنها و فلزات از روغن تحت عنوان خمیرصابون جداسازی می گردند.

 

 

 
بخش بیرنگ سازی روغن :

در این واحد روغن خنثی شده در برج بیرنگ و تحت خلا در دمای ۹۰-۱۱۰ درجه سانتی گراد با خاک رنگبر فعال شده اسیدی ، درتماس قرار می گیرد که بواسطه این عمل رنگدانه های موجود در روغن به همراه پراکسیدها و باقی مانده صابون و صمغ از مرحله قبل ، جذب سطحی خاک شده و پس از فیلتر شدن روغن باصطلاح بیرنگ خارج شده و آماده انتقال به واحد بی بو می گردد.

قسمت بی بو سازی روغن :

دراین واحد روغن بیرنگ شده بعداز یک پیش گرمایش وارد برج بی بو شده و در آنجا تحت خلا و دمای ۲۲۰-۲۶۰ درجه سانتی گراد و یکسری مراحل داخلی برج ، عوامل ایجاد کننده بو و طعم ، آلدهیدها ، کتونها ، استرولها ، رنگدانه های حساس به دما و باقی مانده اسیدچرب از روغن جدا شده و روغن پس از سرد شدن و افزودن افزودنی های مجاز جهت بسته بندی و فروش به واحد بسته بندی ارسال میگردد.

 

 
واحد وینترایز :

مجموعه ۷۰ تن در روز از نوع بچ مناسب روغنهای آفتابگردان و ذرت و کنجد بهمراه تمامی متعلقات که جهت موم زدایی از این نوع روغنها کاربرد دارد.کارخانه شامل واحد های دیگر از جمله واحد تاسیسات و واحد بسته بندی و ازمایشگاه نیز است.

تصاویر محصولات

مشخصات محصولات

محصولات شرکت سودا طلایی شمال به شرح زیر می باشد :

روغن آفتابگردان، سویا، سرخ کردنی، کلزا، ذرت، سرخ کردنی شفاف بدون پالم، روغن نیمه جامد خانوار در احجام مختلف شامل پت های ۸۱۰ گرمی الی ۲۷۰۰ گرمی و حجم های ۱۶ لیتری

تصفیه انواع روغن های گیاهی به روش کانتینیوس با دستگاه های ساخت شرکت آلفا لاوال با ظرفیت ۲۰۰ تن در روز به علاوه ۶۰ تن در روز از نوع نیمه کانتینیوس بصورت تمام اتوماتیک

گواهینامه ها و لوح های تقدیر

کاتالوگ ها و سایر اطلاعات مفید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *